انسان می تواند

بی آنکه انسان بزرگی  باشد ،

انسان آزاده باشد .

اما هیچ انسانی نمی تواند ،

بی آنکه آزاد باشد  ،

انسان بزرگی باشد …

خلیل جبران

 

 تا حالا به سخن بالا  فکر کردین …..؟

من که صبح تا شب فقط فکر می کنم  هنوز  نمی دونم چه تفاوتی بین یه انسان آزاده

و یه انسان بزرگ هست  .

امتحان    ( اگه ممکنه جاهای خالی رو پر کنید )

بزرگ بودن خوبه ولی …………………….     .

من آزادم ولی ………………………..      .

انسان بودن آسان است ولی …………………………    .

فکر کنم خیلی جواب داشته باشه .

من جواب دارم از نطر خودم .

بزرگ بودن خوبه ولی  به شرطی که کسی ندونه یا نفهمه که تو بزرگی چون به احتمال زیاد چیزی

شبیه تظاهره .

من آزادم ولی راه رسیدن به آزادی واقعی سخته شاید منفی باشه ولی سخته .

انسان بودن آسان است ولی چه ارزشی داره وقتی کسی قدره یه انسان واقعی رو نمی دونه .

بگذریم .

منفی فکر کردن منشاء همه سختی ها و پروازهاست این رو به خاطر بسپارید

 

ولی  اولین کلمه که همه چیز رو زیر سوال می بره .

پس لطفا به جای ولی گفتن بخندید که دوای هر درد …

اینو یکی به خودم بگه لطفا ……

  

به قول احمد شاملو

آری ، زیستن سخت ساده است و پیچیده نیز هم    .

………….

شاد باشید